Älypuhelimia lomittain olevassa pinossa pöydällä.

Sisällöntuotannon palvelut

Tarjoan monipuolista tekstituotantoa yrityksille ja organisaatioille. Palveluvalikoimaani kuuluu esimerkiksi erilaiset artikkelit, sosiaalisen median sisällöt ja uutiskirjeet. Yhdistän kirjoitustöissäni hakukoneoptimoinnin laadukkaaseen sisällöntuotantoon.

Varaa maksuton, noin 30 minuuttia kestävä etätapaaminen ja alkukartoitus. Katsotaan yhdessä, millaisista palveluista yrityksesi tai organisaatiosi hyötyisi eniten. Tapaaminen ei sido sinua mihinkään.

Tiivis

Napakka teksti, kuten persoonallinen henkilöesittely tai massasta erottuva tilausvahvistusviesti.

Alk. 105 € + alv

Perusteellinen

Keskipituinen teksti, kuten noin 250 sanan ytimekäs blogiteksti tai myyntiä buustaava referenssitarina.

Alk. 205 € + alv

Laaja

Pidempi teksti, kuten asiakaslehden artikkeli, kattavampi blogiteksti tai
advertoriaali.

Alk. 395 € + alv

Sisällöntuotannon hinnat ovat alkaen-hintoja. Hintoihin lisätään alv 25,5 %. Pyydä tarjous!

Tehdäänkö kermaa?

Yrityksen nettisivut ovat usein potentiaalisen asiakkaan ensimmäinen kosketus yritykseen. Tekstien pitää olla informatiivisia, kieliopillisesti moitteettomia ja vakuuttaa asiakkaasi. Lisäksi tekstien tulisi olla hakukoneoptimoituja, jotta sivusi löytyvät tuhansien eri hakutulosten kärkipäästä.

Hakukoneissa kerma nousee pintaan. Hyvä hakukone- eli SEO-optimoitu sisältö nettisivuilla auttaa hakukoneita löytämään sivustosi, mutta valitettavasti se ei vielä riitä. Nettisivuille päätyneet vierailijat pitää myös saada viihtymään sivuilla ja tekemään esimerkiksi ostopäätös. Laadukas teksti nostaa sivusi hakukonetuloksissa, mutta se on myös tekstiä, jota aidosti halutaan lukea.
Panosta SEO-optimoituihin verkkosivuteksteihin, jotka puhuttelevat kohderyhmääsi ja miellyttävät hakukoneita. Ne maksavat itsensä takaisin, kun hyvin kirjoitettu SEO-teksti tuo jatkuvasti liikennettä sivuillesi.

Laadukkaiden, yrityksen brändiäänellä kirjoitettujen tekstien lisäksi palveluun kuuluu metatekstit, tekstien tuottamiseen tarvittava haastattelu ja taustatyö, hakusanatutkimus, kommenttikierros ja brändiäänen suunnittelu, mikäli yritys vielä etsii ääntään tai haluaa uudistua.

1–3 sisältösivua 1900 € +alv
4–6 sisältösivua 2300 € +alv

Vanhassa vara parempi. Älä unohda uutiskirjeiden voimaa!

Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokas tapa rakentaa ja ylläpitää asiakassuhteita. Mikäli uutiskirje siis avataan ja luetaan. Siksi uutiskirjeen otsikon tulee olla houkutteleva ja sisällön napakkaa, mutta mielenkiintoista. Tiivistämisen jalo taito yhdistettynä kohderyhmää puhuttelevien tekstien tuottamiseen nousee arvoon arvaamattomaan.

Tilaa minulta uutiskirjetekstit alk. 250 € per uutiskirje + alv.

Katso myös: Mikä ihmeen liidimagneetti

Sosiaalisen median tili on yrityksen digitaalinen käyntikortti. Yrityksen ja organisaation läsnäolo sosiaalisessa mediassa on tärkeää brändin näkyvyyden ja asiakassuhteiden ylläpidon takia. Hyvä somesisältö voi erottaa yrityksen kilpailijoista ja tarjota kustannustehokkaan markkinointityökalun.

Mutta hyvä ja tavoitteellinen somesisältö ei synny sormia napsauttamalla vaan se vaatii suunnitelmallisuutta ja aikaa. Kun aika tai ideat ovat kortilla, kannattaa somen tekeminen ulkoistaa. Tarjoan somepaketteja seuraaviin sosiaalisen median kanaviin: Facebook, Instagram ja LindedIn. Somepakettien hintaan kuuluu somestrategian hionta sekä somekalenteri, johon julkaisut suunnitellaan etukäteen, postausten (tekstit, kuvat ja videot) suunnittelu, julkaiseminen ja tulosten raportoiminen.

Somepaketti Tiivis 250 € + alv/kk sisältää

  • aloituspalaverin ja somekalenterin luomisen
  • 4 julkaisua/kk kahteen eri somekanavaan (Facebook / Instagram / LinkedIn)
  • tekstit julkaisuihin
  • julkaisujen nostot tarinoihin (Instagram)
  • kuukausipalaveri, jossa käydään läpi mm. julkaisujen tuloksia
  • kuvat/videot julkaisuihin tulevat sinulta/kuvapankilta, mutta palvelun hintaan kuuluu kuvien kevyt muokkaus (Adobe Lightroom / Adobe Photoshop / Canva), jotta ne sopivat eri julkaisukanaviin.


Somepaketti Perusteellinen 450 € + alv/kk sisältää

  • aloituspalaverin ja somekalenterin luomisen
  • 8 julkaisua/kk kahteen eri somekanavaan (Facebook / Instagram / LinkedIn)
  • tekstit julkaisuihin
  • julkaisujen nostot tarinoihin (Instagram)
  • kuukausipalaveri, jossa käydään läpi mm. julkaisujen tuloksia
  • kuvat/videot julkaisuihin tulevat sinulta/kuvapankilta, mutta palvelun hintaan kuuluu kuvien kevyt muokkaus (Adobe Lightroom / Adobe Photoshop / Canva), jotta ne sopivat eri julkaisukanaviin.


Somepaketti Laaja 720 € + alv/kk sisältää

  • aloituspalaverin ja somekalenterin luomisen
  • 12 julkaisua/kk kahteen eri somekanavaan (Facebook / Instagram / LinkedIn)
  • tekstit julkaisuihin
  • julkaisujen nostot tarinoihin (Instagram)
  • kuukausipalaveri, jossa käydään läpi mm. julkaisujen tuloksia
  • kuvat/videot julkaisuihin tulevat sinulta/kuvapankilta, mutta palvelun hintaan kuuluu kuvien kevyt muokkaus (Adobe Lightroom / Adobe Photoshop / Canva), jotta ne sopivat eri julkaisukanaviin.

Somepaketti Premium sisältää

  • aloituspalaverin ja somekalenterin luomisen
  • sovittu määrä julkaisuja/kk kahteen tai kolmeen eri somekanavaan (Facebook / Instagram / LinkedIn)
  • tekstit, kuvat ja valmiiksi editoidut videot julkaisuihin
  • julkaisujen nostot tarinoihin (Instagram)
  • kuukausipalaveri, jossa käydään läpi mm. julkaisujen tuloksia
  • hinta: kysy tarjous!

Onko sinulla valmis teksti, joka kaipaa särmää, selkeyttä, tarinallistamista, idean kirkastusta tai kieliopin hiomista? Autan sinua editoimaan tekstiäsi niin, että saat viestisi kirkkaana perille.

Editointipalvelussa teksti käydään läpi suurennuslasin kanssa. Pilkun viilaamisen, yhdyssanojen ja lauserakenteiden syynäämisen lisäksi katson esimerkiksi, että teksti on selkeästi ja loogisesti jäsennelty, se on johdonmukainen ja huomioi lukijan. Tarkistan myös, että käytetyt sanat ovat sopivia tekstin kontekstiin, ja että tyyli pysyy yhtenäisenä alusta loppuun. Tarvittaessa katson myös tekstin hakukoneoptimoinnin.

Omalle tekstille tulee sokeaksi. Kaikki tekevät virheitä, joten mitä tärkeämpi teksti, sitä suuremmalla syyllä se kannattaa huoltaa ammattilaisella.

Katso myös: Yleisimmät kielioppivirheet – Näitä virheitä suomalaiset viljelevät ahkerasti

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Sisältömarkkinointi on strategiaan perustuva markkinointikeino, jossa yritys ei keskity suoraan myymään tuotteitaan tai palveluitaan, vaan tarjoaa nykyisille ja potentiaalisille asiakkailleen hyödyllistä, kiinnostavaa ja viihdyttävää sisältöä – sisältöä, jota asiakas haluaa kuluttaa. Tarkoitus on herättää luottamusta, rakentaa brändiä ja houkutella asiakkaita pidemmällä aikavälillä.

Yritys julkaisee sisältöä omilla kanavillaan, kuten yrityksen verkkosivulla, uutiskirjeessä ja sosiaalisen median kanavillaan. Sisältömarkkinointia on myös videosisällöt, joita yritys julkaisee esimerkiksi YouTubessa tai TikTokissa. Oman podcastin tai webinaarin pitäminen tai erilaisten oppaiden tuottaminen ovat myös sisältömarkkinointia.

Katso myös: Miten mainonta ja sisältömarkkinointi eroavat toisistaan?

Sisältömarkkinointi on kuin hyvä keskustelu asiakkaan kanssa – ei tyrkytetä ja lupailla liikoja pelkkä myynti mielessä, vaan autetaan ja tehdään sitä kautta vaikutus.

Sisältömarkkinointi on kustannustehokasta, koska se tuo näkyvyyttä ilman jatkuvaa mainosbudjettia. Esimerkiksi kerran julkaistu blogiteksti voi tuoda liikennettä yrityksen verkkosivuille vielä vuosienkin päästä. Sisältömarkkinointi siis parantaa yrityksen löytymistä hakukoneissa, mutta myös vahvistaa asiantuntijuutta ja auttaa luomaan pitkäaikaisia asiakassuhteita.

Lue lisää kustannustehokkaasta sisältömarkkinoinnista: Yrittäjä, nyt jos koskaan kannattaa panostaa markkinointiin

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto tarkoittaa, että verkossa julkaistavat tekstit kirjoitetaan niin, että ne löytyvät helposti Googlen tai muiden hakukoneiden avulla. Kun joku etsii Googlesta tietoa esimerkiksi kirjoittamalla hakukenttään ”paras pizzapaikka Tampereella”, hakukone yrittää löytää ne sivut, joissa aiheesta kerrotaan selkeimmin ja parhaiten. Jos pizzapaikan sivulla on hyvin kirjoitettu teksti, jossa mainitaan sanat kuten ”paras pizzeria Tampereella”, ”tuore kiviuunipizza” ja esimerkiksi ”keskustassa”, on paljon todennäköisempää, että sivu nousee hakutulosten kärkeen.

Mitä tämä tarkoittaa hakukoneoptimoidun tekstin kirjoittajalle:

  • selvitetään, mitä sanoja ja hakulauseita asiakkaat käyttävät etsiessään tietoa (hakusana-/avainsanatutkimus)
  • käytetään näitä sanoja luontevasti otsikossa, väliotsikoissa ja tekstissä
  • kirjoitetaan selkeästi ja ymmärrettävästi, jotta lukijat ja hakukoneet ymmärtävät sisällön
  • huolehditaan, että sisältö on lukijalle arvokasta ja hyödyllistä ja vastaa lukijan kysymyksiin.

Tämän lisäksi on tärkeää huolehtia esimerkiksi sivuston latausnopeudesta ja soveltuvuudesta mobiililaitteille sekä sisällyttää tekstiin ulkoisia ja sisäisiä linkkejä, eli linkkejä oman ja jonkun toisen tahon nettisivusisältöihin.

Tekoäly kehittyy hurjaa vauhtia, ja se pystyy tuottamaan nopeasti tekstiä eri aihealueista. Mutta tekoäly ei kuitenkaan, ainakaan tämän tekstin kirjoitushetkellä, pysty tuottamaan uniikkia, omaperäistä, humoristista tai muuten persoonallista tekstiä, joka erottuu massasta. Tekstistä puuttuu inhimillisyys, lämpö, luovuus ja se jokin, joka vangitsee lukijan mielenkiinnon. Ihmiset eivät jaksa lukea tasapaksuja, geneerisiä, epäaitoja ja mahdollisesti kapulakielisiä tekstejä, jolloin he eivät viivy sisältöjesi parissa pitkään. Tämä vaikuttaa negatiivisesti sijoittumiseesi hakukonetuloksissa.

Tekoäly ei osaa kyseenalaistaa tietolähteitään, joten saatat julkaista väärää tai vanhentunutta tietoa. On myös olemassa riski, että tekoälyn luomat tekstit muistuttavat liikaa jo olemassa olevia tekstejä, mikä voi heikentää sivustosi hakukonenäkyvyyttä. Saatat myös syyllistyä plagiointiin, eli esität muiden ideoita ja työtä omanasi, mikä ei tee hyvää yrityksen maineelle.

Tekoälytekstit ovat usein pinnallisia, olemassa olevia sisältöjä toistavia pintaraapaisuja. Ne eivät täytä Googlen laatustandardeja, jolloin hakukoneet rankaisevat niiden käyttämisestä huonolla sijoittumisella hakutuloksissa, ja potentiaaliset asiakkaat eivät löydä luoksesi.

Jos kaikesta huolimatta yritykset alkavat yhä enemmän julkaista tekoälytekstejä, aitojen, ihmisen tuottamien tekstien käyttäminen voi olla tulevaisuudessa erottautumiskeino, joka maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin.

Lue lisää aiheesta: Tekoälyn luomissa teksteissä piilee vaara