Creanoran blogissa ajatus virtaa markkinoinnin ja viestinnän teemoista sisällöntuotantoon, yrittäjyyttä unohtamatta.

Mikä ihmeen liidimagneetti?
Oletko joskus tilannut ilmaisen, kirjallisen kuntosuunnitelman tai lunastanut sähköpostiisi verkkokaupan alennuskupongin? Olet törmännyt liidimagneettiin. Lue, miten tämä arvokas sähköpostimarkkinoinnin työkalu toimii käytännössä, millaiset yritykset hyötyvät niistä ja millainen on hyvä liidimagneetti.

Hyvän asiakaslehden potentiaalia ei kannata unohtaa
Asiakaslehti pukee yrityksen brändin sanoiksi ja kuviksi. Mutta onko aika ajanut asiakaslehtien ohi vai vieläkö organisaatiot uskovat niiden voimaan? Juttelin asiakaslehdistä Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKKin viestintäpäällikön Marjo Niemisen kanssa.

Yleisimmät kielioppivirheet – Näitä virheitä suomalaiset viljelevät ahkerasti
Sisältövaroitus: Kielioppisäännöt ovat monen mielestä kuivaa luettavaa. Siksi seuraavaa tekstiä on elävöitetty (huonolla?) huumorilla ja sarkasmilla. Älä vedä hernettä nenään, jos tunnistat syntisi tai huumori ei pure! Et varmasti ole ainoa, joka näihin virheisiin on joskus sortunut. Lukihäiriöisille ja suomea toisena kielenään käyttäville annetaan synninpäästö.

Pitääkö sisällöntuottajan tuntea toimiala, josta hän kirjoittaa?
Eri toimialojen tuntemisesta on etua sisällöntuottajalle, mutta tämä ei ole välttämätöntä. Hyvä sisällöntuottaja osaa kirjoittaa myös toimialoista, jotka eivät ole hänelle ennestään tuttuja.

Yrittäjä, nyt jos koskaan kannattaa panostaa markkinointiin
Kustannustehokkaaseen sisältömarkkinointiin kannattaa panostaa myös hiljaisina aikoina. Rakenna sisältömarkkinoinnilla hyvä perusta brändillesi, jotta olet valmis korjaamaan sadon, kun nousukausi taas alkaa.

Hyvä tuoteteksti myy muutakin kuin tuotteen
Hyvä tuoteteksti verkkokaupassa ei pelkästään myy itse tuotetta, vaan se rakentaa yrityksen brändiä, tuo uusia asiakkaita ja kasvattaa yrityksen tunnettuutta. Toisin sanoen se myy mielikuvia yrityksestä.

Miten mainonta ja sisältömarkkinointi eroavat toisistaan?
Sisältömarkkinointi ja mainonta eroavat toisistaan, vaikka niillä on usein sama tavoite. Sisältömarkkinointi on kustannustehokasta, mutta pitkäjänteistä työtä, ja sen tulokset voivat olla ilahduttavan kauaskantoisia. Mainonta on suoraviivaisempaa, mutta monesti kalliimpaa toteuttaa kuin sisältömarkkinointi.

Brändi määrittää tekstien viestintätyylin
Yrityksen brändiääni eli tone of voice määrittää, millaisella tyylillä yritys viestii. Brändiääneen vaikuttaa yrityksen kohderyhmä, ja myös yrityksen missio ja visio kuuluvat brändiäänessä. Brändiäänen tulisi olla johdonmukainen ja tunnistettava eri viestintäkanavissa, mutta sitä voi mukauttaa eri kanavien erityispiirteiden ja yleisön mukaan.

Tekoälyn luomissa teksteissä piilee vaara
Tekoälyn hyödyntäminen on nopea ja vaivaton tapa tuottaa erilaisia tekstejä, mutta sen käyttöön liittyy muutama huomionarvoinen seikka.