asiakaslehti brändi brändiääni copywriting hakukoneoptimointi kielioppi kirjoittaminen mainonta markkinoinnin mittaaminen markkinointi markkinointiviestintä SEO sisällöntuotanto sisällöntuottaja sisältömarkkinointi sähköpostimarkkinointi tekoäly tuoteteksti ulkoistettu sisällöntuotanto verkostoituminen viestintätyyli yrittäjyys

Valkoinen kissa sohvalla kannettavan tietokoneen ääressä.

Yrittäjä, ota nämä asiat huomioon, kun etsit yrityksellesi sisällöntuottajaa

Sisällöntuottajan valinta on tärkeä päätös. Alalla on tekijöitä laidasta laitaan. Kun etsit yrityksellesi sisällöntuottajaa, kannattaa ottaa huomioon muutakin kuin palvelun hinta. Lue, miten varmistat, että palkkaat ammattitaitoisen tekijän ja saat rahoillesi vastinetta.

Paljon ihmisiä kadulla kävelemässä.

Sisältömarkkinoinnin mittaaminen – näin selvität, toimivatko sisältösi

Tuovatko sisältösi verkkosivuillesi väkee kuin pipoo? Sisältömarkkinoinnin teho saattaa jäädä monelta huomaamatta, jos sen tuloksia ei mitata. Mittaaminen ja tulosten analysoiminen on tärkeää myös siksi, jotta tietää, mitä ja millaisia sisältöjä kannattaa sivuille jatkossa luoda.

Erilaisia magneetteja seinällä.

Mikä ihmeen liidimagneetti?

Oletko joskus tilannut ilmaisen, kirjallisen kuntosuunnitelman tai lunastanut sähköpostiisi verkkokaupan alennuskupongin? Olet törmännyt liidimagneettiin. Lue, miten tämä arvokas sähköpostimarkkinoinnin työkalu toimii käytännössä, millaiset yritykset hyötyvät niistä ja millainen on hyvä liidimagneetti.

Japanin kielellä kirjoitettuja lappuja seinällä.

Yleisimmät kielioppivirheet – Näitä virheitä suomalaiset viljelevät ahkerasti

Sisältövaroitus: Kielioppisäännöt ovat monen mielestä kuivaa luettavaa. Siksi seuraavaa tekstiä on elävöitetty (huonolla?) huumorilla ja sarkasmilla. Älä vedä hernettä nenään, jos tunnistat syntisi tai huumori ei pure! Et varmasti ole ainoa, joka näihin virheisiin on joskus sortunut. Lukihäiriöisille ja suomea toisena kielenään käyttäville annetaan synninpäästö.

Auton pellissä oleva logo, jossa on koira juoksee.

Miten mainonta ja sisältömarkkinointi eroavat toisistaan?

Sisältömarkkinointi ja mainonta eroavat toisistaan, vaikka niillä on usein sama tavoite. Sisältömarkkinointi on kustannustehokasta, mutta pitkäjänteistä työtä ja sen tulokset voivat olla ilahduttavan kauaskantoisia. Mainonta on suoraviivaisempaa, mutta monesti kalliimpaa toteuttaa kuin sisältömarkkinointi.

Sininen polkupyörä ja takana kärry, jossa kukkia.

Brändi määrittää tekstien viestintätyylin

Yrityksen brändiääni eli tone of voice määrittää, millaisella tyylillä yritys viestii. Brändiääneen vaikuttaa yrityksen kohderyhmä, ja myös yrityksen missio ja visio kuuluvat brändiäänessä. Brändiäänen tulisi olla johdonmukainen ja tunnistettava eri viestintäkanavissa, mutta sitä voi mukauttaa eri kanavien erityispiirteiden ja yleisön mukaan.